Programowanie Python z matematyką

Wiek

8–12 lat
(12 osób w grupie), grupy początkujące

Wymagania

  • Zainteresowanie matematyką i programowaniem.
  • Umiejętność logicznego i algorytmicznego myślenia.
  • Znajomość szkolnego materiału z matematyki.
  • Umiejętność pracy z systemem Windows, znajomość klawiatury.
  • Chęć do pracy i dobrej zabawy.

Kontynuacja zajęć p. Marty Pronobis.

Zagadnienia ogólne, zamierzone efekty

  • Praktyczne poznanie środowiska Python i podstaw programowania z wykorzystaniem modułu Turtle.
  • Wprowadzenie do wykonywania obliczeń w języku Python.
  • Rozwiązywanie zadań z konkursów informatycznych, matematycznych i logicznego myślenia np. miniLogia oraz udział w tych konkursach.
  • Kształtowanie logicznego myślenia, spostrzegawczości i cierpliwości.
  • Popularyzowanie „rozrywkowej matematyki” poprzez rozwiązywanie różnego rodzaju zagadek, łamigłówek, zadań m.in. za pomocą klocków LEGO.
  • Nabycie umiejętności posługiwania się programami graficznymi np. Corel.
  • Nie tylko matematyczne inspiracje – wykonywanie prac graficznych (kartki okolicznościowe, ozdoby świąteczne, kalendarze, plakaty).
  • Wykorzystywanie gier edukacyjnych.
Efekty

Uczestnik potrafi rozwiązywać proste problemy matematyczne oraz algorytmiczne w języku Python z wykorzystaniem modułu Turtle. Umie rozwiązywać różnego rodzaju łamigłówki, zagadki i zadania oraz wykorzystywać poznane wiadomości w praktyce.

Rozkład zajęć
Marta Pronobis
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
PONIEDZIAŁEK WTOREK ŚRODA CZWARTEK PIĄTEK SOBOTA
GRUPA 26.
8 - 10 lat
16.00 - 17.30
sala 424
GRUPA 27.
8 - 10 lat
16.00 - 17.30
sala 424
GRUPA 28.
10 - 12 lat
16.00 - 17.30
sala 424
17.45 - 19.15
sala 424
GRUPA 29.
10 - 12 lat
17.45 - 19.15
sala 424
16.00 - 17.30
sala 424

Galeria zdjęć Pracowni Informatyki i Matematyki

Informatyka(2)
Informatyka(3)
Informatyka(4)
Informatyka(5)
Informatyka(6)
Informatyka(7)
Informatyka(8)
Informatyka(9)