Programowanie Python z matematyką

Termin

Grupa 26.   wtorek   16.00 - 17.30   |   8-10 lat
Grupa 27.   czwartek   16.00 - 17.30   |   8-10 lat
Grupa 28.   poniedziałek   16.00 - 17.30 i czwartek 17.45 - 19.15   |   10-12 lat
Grupa 29.   wtorek   17.45 - 19.15 i piątek 16.00 - 17.30   |   10-12 lat

Zajęcia odbywają się w sali 424.

Wiek

8–12 lat
(12 osób w grupie), grupy początkujące

Wymagania

  • Zainteresowanie matematyką i programowaniem.
  • Umiejętność logicznego i algorytmicznego myślenia.
  • Znajomość szkolnego materiału z matematyki.
  • Umiejętność pracy z systemem Windows, znajomość klawiatury.
  • Chęć do pracy i dobrej zabawy.

Kontynuacja zajęć p. Marty Pronobis.

Zagadnienia ogólne, zamierzone efekty

  • Praktyczne poznanie środowiska Python i podstaw programowania z wykorzystaniem modułu Turtle.
  • Wprowadzenie do wykonywania obliczeń w języku Python.
  • Kształtowanie umiejętności rozwiązywania prostych problemów algorytmicznych w Pythonie i innych językach programowania.
  • Rozwiązywanie zadań z konkursów informatycznych, matematycznych i logicznego myślenia np. miniLogia oraz udział w tych konkursach.
  • Kształtowanie logicznego myślenia, spostrzegawczości i cierpliwości.
  • Popularyzowanie „rozrywkowej matematyki” poprzez rozwiązywanie różnego rodzaju zagadek, łamigłówek, testów, zadań.
  • Rozwiązywanie problemów matematycznych za pomocą klocków LEGO.
  • Nabycie umiejętności posługiwania się programami graficznymi Gimp i pakietem CorelDraw.
  • Nie tylko matematyczne inspiracje – wykonywanie prac graficznych (kartki okolicznościowe, ozdoby świąteczne, kalendarze, plakaty).
  • Wykorzystywanie nie tylko komputerowych gier edukacyjnych (planszowych, historycznych, logicznych, łamigłówek przestrzennych.
  • Korzystanie z zasobów Internetu.
  • Udział w imprezach pracownianych i ogólnopałacowych.
Efekty

Uczestnik potrafi rozwiązywać proste problemy matematyczne oraz algorytmiczne w języku Python z wykorzystaniem modułu Turtle. Umie rozwiązywać różnego rodzaju łamigłówki, zagadki i zadania oraz wykorzystywać poznane wiadomości w praktyce.