Dzień Otwarty Informatyki i Nauki

SOBOTA 18 maja

Program imprezy był tak ułożony, aby uczestnicy mogli zobaczyć co robili w ciągu roku ich koledzy z innych zajęć.

Zaprezentowaliśmy swoje zajęcia rodzicom, którzy w trakcie imprezy dopytywali się też o zajęcia przyszłoroczne. Rozmawialimśmy z rodzicami o bezpieczeństwie w Internecie i o możliwościach wykorzystania zainteresowania młodzieży grami komputerowymi do nauki programowania. Usłyszeliśmy wiele miłych słów o poziomie naszych zajęć i zadowoleniu uczestników. Cieszymy się, że nasze zajęcia spełniają oczekiwania i zapraszamy do rekrutacji na przyszły rok szkolny.

Impreza przebiegła następująco:

O 10.00 odbyły się wyścigi Linefollowerów. Wzięły w niej udział trzy modele skonstruowane i zaprogramowane przez zespoły dwuosobowe uczestników zajęć Robotyka oraz poza konkursem nasz firmowy mBot.

Przejazd konkursowy

* * *

O 10.30 ogłosiliśmy wyniki konkursu na grę w Scratchu przez uczestników zajęć Programowanie i grafika (11-12 lat). W konkursie wzięło udział 15 gier. Jury złożone z instruktorów Pracowni oceniło gry i przyznało nagrody. Oceniana była oryginalność pomysłu, działanie programu, opis gry, grafika. Zwyciężyły: gra 8 (zdobyła również nagrodę publiczności) oraz gra 6 i gra 9. Wszystkie gry można obejrzeć i ocenić na stronie:

Gry konkursowe

* * *

Po wręczeniu nagród odbyła się prezentacja zajęć Projektowania gier „Świat gier”.

* * *

O 12.00 odbyły się bardzo udane warsztaty młodych naukowców „Tajemnicza chemia". Dzieci prezentowały doświadczenia chemiczne swoim rodzicom i rodzeństwu.

* * *

Na zakończenie dnia otwartego odbyła się prezentacja portalu codewawa stworzonego przez mistrzowską grupę Prgramowania stron internetowych. Portal prezentuje kursy on-line projektowania stron przygotowane przez uczestników dla ich młodszych kolegów.

Portal codewawa

* * *

Równocześnie z pokazami, w s. 424 odbywały się rozgrywki w gry planszowe i Re-volt.
Uczestnicy prezentujący swoją całoroczną pracę otrzymali drobne upominki.
Niestety poranna burza spowodowała, że część uczestników, mimo zapowiedzi, że będą, nie dotarła, albo bardzo się spóźniła. Imprezę uważamy za bardzo udaną.

 

program
linefollower
linefollower
scratch
scratch
scratch
scratch
scratch
3d
3d
nauka
nauka
nauka
codewawa
gry
gry